پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119455
اشتياق کري براي ديدار با حاج قاسم
تاریخ انتشار : 1393/08/17 13:40:36
نمایش : 1404
او همان کسي است که اوباما ريس جمهور ايالات متحده درباره او به العبادي نخست وزير جديد عراق گفته است:' او دشمن من است ولي من براي او احترام ويژه اي قايل هستم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبر انلاين صادق خرازي سفير پيشين ايران در پاريس به نقل از باراک اوباما و جان کري رئيس جمهوري و وزير خارجه آمريکا ديدگاه آنان درباره قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس را شرح داده است.

 خرازي در يادداشت فيس بوکي خود نوشته است:

بنام خدا

خواستم امروز در مورد وجودي عزيز و دُرِّ يگانه اي بنويسم.

باخود گفتم او را با عنوان «سردار» خطاب کنم ، ديدم سپاهيان 'قدرتمند' و باصلابت وشايسته برخوردار از اين عنوان کم نيستند.خواستم برايش از پيشوند 'آقا ' استفاده کنم ،دودل شدم چرا که بازهم هستند فرزانگاني که زيبنده آنند.

عنوان ديگري جستم. با خود گفتم او کسي است که بسياري از 'سياست پيشگان' و'سياست سازان'در حوزه پيراموني مان از او در انديشه و لرزانند. امروزه او بسياري از مرزهاي عالم اسلام يعني از يمن گرفته تا دشت قبچاق وسرزمين اويغورها، از مديترانه و دجله و وفرات هلال خصيب تا رود سند و کشمير ، وبا عشق به ايران و ايرانيت،اسلام و ائمه اطهار سليمان وار بر قاليچه باور و شهادت و جهاد سوار، وهفت اقليم را در مي نوردد.

بقول ملک الشعراي بهار:


وز پس اسلام رو وانگه ببيني بي خلاف / 'کز حلب تا کاشغر ميدان سلطان سنجر است'


اين همان ملک است کاندر باستان بيني در او / داريوش از مصرتا پنجاب فرمان گستر است


از خدا غافل مشو يک لحظه در هر کارکرد / چون تو باشي با خدا هرجا خدايت ياور است


او همان کسي است که اوباما ريس جمهور ايالات متحده درباره او به العبادي نخست وزير جديد عراق گفته است:' او دشمن من است ولي من براي او احترام ويژه اي قايل هستم'.يااينکه جان کري وزيرخارجه امريکا به دکتر جواد ظريف وزيرامورخارجه ايران اسلامي گفته است که اگر براي يکبارهم شده مايل است او را ببيند.


ولي با همه اين اوصاف اين سرباز وطن اسلامي خود را 'سياستمدار' نمي داند.

او روستا زاده اي نجيب و مهربان ودرد کشيده اي ازطبقات فرودست خطه کرمان است.با اينکه عنوان رسمي او 'سردار سرلشگر قاسم سليماني ' است و موجب عزت جمهوري اسلامي ايران نيز هست، ولي مردم کوچه و بازار و همرزمانش اورا بنام 'حاج قاسم ' ميشناسند.چرا که او انسان 'مخلص 'و 'مردمي' است.ولي خوب در اين دور و زمانه تعداد'حاجيان' هم کم نيستند.


پس چه کنم؟ چه بنامم اورا ؟ با چه صفاتي و چگونه خطابش کنم؟... ولي مثل اينکه زياد هم مشکل لاينحلي نيست. بگذاريد صفات اور اکه بر شمردم رديف کنم.او 'قوي وقدر'است.او 'آقا'است.او 'سردار' و 'سپهسالار' ودر عين حال 'سياستمدار'است.او 'مخلص' و 'مردمي' است.اگر حروف اول اين صفات را که او متصف به آن است سرهم کنم مشکل حل ميشود.


آري قاسم قاسم است. به عنوان و لقب و صفت نياز ندارد.

قاسم محسنات بسيار زيادتري هم دارد. او به هيچ خط و سياستي وابسته نيست.انساني مستقل وهوشمند و کامل است.چون او در سايه خانواده دهقاني پرورش يافته بخوبي رمز و راز پيوند و قلمه زدن و تکثير نهال و درخت را ميداند. اکنون او خود را تکثير کرده است.بدان معني که هزاران هزار نهال قاسم سربدار در زير دست او بدرختان تنومندي بدل گشته اند که امروزه در جهان اسلام آماده جانفشاني هستند. سلامتي و عزت و موفقيت او ارزوي همه انسان هاي فرهيخته و دلسوز عالم است .

نام او در کانون سياست و قدرت و درجهان اسلام، اميخته با رشادت و ازاديبخشي و رهايي بخشي است . قاسم سرمايه جاودانه جهان اسلام و هديه بي نظير خداوند به همه ايرانيان و محرومان جهان اسلام است.

پس سلام بر قاسم. خدا نگهدارت قاسم
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html